Remont mieszkania w bloku lub kamienicy to niełatwa sprawa. Podczas takiego przedsięwzięcia często towarzyszy nam brak miejsca na składowanie odpadów. Przed zaplanowaniem generalnego remontu mieszkania warto zastanowić się nad wynajęciem kontenera na odpady. Spora ilość gruzu, cegieł, tynku, płytek czy starych mebli i odpadów wielkogabarytowych mogą być problematyczne do samodzielnego zutylizowania. W takiej sytuacji wystarczy zamówić kontener, w którym możesz bez obaw składować odpady powstałe podczas remontu. Pamiętaj, aby zastanowić się nad wyborem odpowiedniej wielkości kontenera, tak aby pomieścił on wszystkie pozostałości. Wyrzucanie takich odpadów do zwykłych pojemników na śmieci jest zabronione. Grozi to mandatem do 500 zł lub więcej, dlatego warto składować śmieci po remoncie w przeznaczonym do tego miejscu.
Kontener na gruz – konieczność przy kapitalnym remoncie mieszkania
Podczas generalnego remontu mieszkania jest wiele prac do wykonania. Najczęściej usuwa się ze ścian stare tynki, uszkodzone podłogi i płytki, zniszczone instalacje elektryczne i wiele innych. Planując taki remont, warto być przygotowanym na składowanie odpadów, których zawsze jest więcej, niż myśleliśmy na początku. Z rozwiązaniem przychodzi zamówienie kontenera na gruz, który pomieści wszystkie zbędne odpady powstałe przy kapitalnym remoncie mieszkania. Od tego zaczyna się każda praca budowlana. Bez kontenera będzie bardzo ciężko, szybko i legalnie pozbyć się wszystkich śmieci powstałych przy remoncie.
Do takich pojemników można wrzucić czysty gruz lub zmieszany. Mając pojemnik, do którego możemy wrzucić tak różne pozostałości po remoncie, błyskawicznie oczyści się mieszkanie. Umożliwi to regularne przerzucenie odpadów z mieszkania do kontenera i przyspieszy pracę.
Kontener na gabaryty i inne odpady
Jeżeli podczas generalnego remontu konieczne będzie pozbycie się gabarytów i starych mebli to warto rozważyć wynajęcie kontenera przeznaczonego do tego typu odpadów. Odpady należące do tej grupy wyrzuca się oddzielnie, nie powinno wrzucać się gabarytów do kontenera na gruz. W przypadku złej segregacji pozostałości po remoncie, firma odbierającą kontener nie będzie mogła go wywieźć. Na kliencie spoczywa odpowiedzialność właściwej selekcji odpadów. Warto o tym pamiętać, ponieważ niepotrzebnie przedłuża to czas wywozu gabarytów i innych odpadów. W razie niedopełnienia tego obowiązku kontener nie będzie mógł zostać odebrany oraz zostaną naliczone dodatkowe koszty za przedłużony okres użytkowania kontenera. Wystarczy stosować się do odgórnych zasad segregacji odpadów, a wtedy można być spokojnym o wywiezienie pozostałości po remoncie.
Kiedy zamówić kontener na odpady po remoncie?
Kontener na odpady po remoncie mieszkania warto zamówić wraz z rozpoczęciem remontu. Nie warto zwlekać z tym do ostatniej chwili, ponieważ będzie to skutkowało gromadzeniem się odpadów w mieszkaniu. Warto odpowiednio zaplanować, jakiej wielkości oraz do jakich odpadów zostanie wynajęty kontener. W razie wątpliwości warto skontaktować się z naszą obsługą klienta, która odpowie na wszystkie pytania i rozwieje wszelkie wątpliwości. Bez obaw, jeżeli czas remontu się przedłuży i kontener nie będzie jeszcze zapełniony, to wystarczy się z nami skontaktować. W przypadku, gdy kontener na odpady po remoncie zostanie zapełniony szybciej, niż było to planowane, prosimy o kontakt z nami. Postaramy się odebrać go najszybciej, jak to możliwe